UTSTÄLLNING

2kommentarer

Det har än så länge varit en grym långhelg och den är inte slut än! Igår hände det massor, inte en lugn stund på hela dagen kändes det som men det vara bara roliga saker. Först kom det massor med släktingar och kollade på alla djuren och fikade lite o så. Sen red jag Mahjong, helt själv första gången. Han gick superbra! Var så himla roligt att rida, solen lyste, det var varmt och tjong var pigg och glad. Log hela tiden!
Rebecka var jag inte så sugen på att rida, blev lite trött på henne lförra gången. Men hon förvånade mig och gick helt otroligt sjukt bra!!! Red dressyr och behövde i princip bara sitta där, hon bar upp sig själv jättebra och var pigg och glad och hur nöjd som helst. Även galoppen som hon har varit väldigt stark i sen jag satte igång henne var helt perfekt. Älskade, älskade ponny! Hann även med att tvätta Mahjong, vara ute på promenad med honom för att han skulle torka snabbare, öva lite med honom inför idag och sen grilla på kvällen.
Idag har vi som sagt varit på utställning med Mahjong och det gick faktiskt riktigt bra! Ville först inte visa honom men bestämde mig igår för att göra det ändå. Han skötte sig exemplariskt som alltid men tyckte nog allt att det var lite konstigt att åka iväg utan att bli riden, haha. Det gick hyfsat bra att visa honom även om jag är väldigt oerfaren när det gäller utställningar. Domaren tyckte att han var väl bevarad för sin ålder och hade ett jättebra psyke, dvs var väldigt snäll. När det gäller utseende och gång tyckte han att det mesta var fint men att han var lite framtung i traven på grund av sin ålder och att han hade lite för långa öron. Han en åtta och fyra sjuor som tillsammans blev 36 p. Jättenöjd!

2 kommentarer

yvonne

19 May 2012 22:22

där har jag oxå varit på utställning i Håcksvik med Nordisen jag hade. Men var nog efter sommaren där.

Mysan Carlsson

25 Jun 2012 15:14

Haha, söt!

Kommentera

Publiceras ej