SPORTLOV

1kommentarer

I lördags trodde mamma att vi skulle kunna rida utan sadel, men jag var osäker på det. Vi tog av täcket för att börja borsta, det går två sekunder och sen står hästen och skakar... Lilla pluttemahjong, så frusen av sig :( Har fått rida med täcke i flera veckor nu, börjar faktiskt bli lite småtrött på det nu, även om det är supermysigt. Jag vill börja träna ordentligt! Men det bra med att rida barbacka nästan varje dag är att man får väldigt bra balans har bättre inverkan på hästen med sitsen. I lördags skulle jag kunna rida huuuur länge som helst kändes det som! Han var verkligen helt underbar, gick som en klocka! Jag behövde bara sitta där och styra ungefär och han var mjuk och fin och jättepigg och glad, ååååh vad jag älskar den ponnyn!! Igår var jag i Ullared med min mamma, farmor och mormor. Hittade faktiskt endel bra saker, brukar inte köpa sådär jättemycket på gekås annars, mest sånt man plockar på sig bara för att det är så billigt och sen aldrig använder. Jag köpte bland annat en ny ridjacka, ridhandskar, en Babyliss iCurl, en fotoram som jag ska sätta i foton på mig och hästarna i och hela andra säsongen av Glee. Nu ska jag kolla på ett till avsnitt av Glee och sen gå ut och mocka och ge hästarna mat så det är färdigt till mamma kommer hem så det bara är att rida i eftermiddag. Så himla gött med lov! Är något konstigt med blogg.se, kan inte ladda upp bilder... :s Hoppas det löser sig!

1 kommentarer

Yvonne

14 Feb 2012 21:47

Beas Jelly var oxå jätte frusen av sig. Ångrade varje gång att jag klippte henne. Och så tvättade man bort allt fett inför tävlingarna . Inte bra. Så e det med vita ponnyer.

Kommentera

Publiceras ej