GÖTEBORG HORSE SHOW

0kommentarer

Helgen har varit helt grym!! När vi kom till Göteborg åka vi direkt till hotellet och fick våran lilla svit och ställde in väskorna och gick sen direkt ut på stan! Jag hittade endel faktiskt, en topp, pieces-trosor och örhängen på Vero Moda, en sjal på Zara, ögonfransböjare på H&M och tre par olika tunna strumpbyxor på Lindex. Lite smått och gott sådär, jättenöjd!
Sen gick vi tillbaka och tog det lugnt en stund på hotellet, lockade mitt hår och sånt. Sen gick vi till en kinarestaurang och åt, asgott. Sen fixade jag och Cornelia oss det sista och åkte till Berg 211 för att gå på Linn Olssons ridsportsevent! Det var en riktigt häftig lokal, låg inuti ett berg. Där gick vi runt lite, köpte nån drink och lyssnade på när det var olika saker på den lilla scenen. Till exempel berättade två stycken från SRG lite om skolan, Linn ställde frågor till några bloggare och lite sånt. Träffade även Sofia och pratade lite om Mahjong!
Det fanns ett dansgolv också med så hög musik att man knappt hörde sina tankar, haha! Men kan man inte dansa så kan man inte dansa, därför höll vi oss utanför... hahah! Men rolig kväll tycker jag, härlig stämning och kul att se hur bloggarna är i verkligheten ;).
Sen igår så fixade vi oss och åt frukost och så och sen drog vi till Scandinavium :D Förstår dock inte varför jag alltid längtar efter mässan, jag tycker inte ens att det är kul? Bara jobbigt med massa folk överallt och brukar knappt hitta något ändå. Köpte i alla fall två schockemöhle (?) schabrak, ett svart med silvrig kant och ett vitt med brun kant som jag ska tävla i. Showerna var bäst! Allt var roligt att kolla på. Blev sjukt imponerad av dansnumret, riktigt häftigt! Även utav GP-ponnyn, så sjukt duktiga ryttare allihopa, de hade fått bättre stilpoäng än många utav världscupryttarna tror jag. Borde vara mer stilhoppning i dom höga klasserna!
Träffade även Sofia en stund i bloggmontern och pratade lite till om Mahjong. Vi diskuterade tävlingen jag har anmält mig till i Bratteborg i mars och hon tyckte att jag skulle ta lb istället för lc så ska ändra det. Kul att hon tycker att det ser bra ut, annars hade det ju inte varit så bra... haha!

Kommentera

Publiceras ej