SKOOOGEN

0kommentarer

Nu i helgen har det bara blivit skogen med Mahjong, igår 7 km och idag 5 km. Han är så himla mysig i skogen för han älskar verkligen det! Idag var mamma med ute och fotade så det blev lite nya bilder tagna. Hoppade även honom häromdagen, gick jättebra! Vi har kommit på jättemycket i hoppningen nu, jag har mycket lättare att lägga honom rätt och behålla rätt galopp, haha, han är nog en av dom svåraste hästar jag hoppat! Men nästa helg blir det kanske en CR på Gark på stora utebanan, 50 cm eller något. Bara för att testa lite och för att han tycker det är så roligt! :)
Rebecka red jag dressyr på igår och det gick faktiskt riktigt bra! Hade 7 galoppbommar som jag övade lite på att hon inte skulle rusa mot. När jag har hinder skenar hon ju i princip mot hindrena och så kan det inte vara så jobbar på att lugna henne. Först var hon jättejobbig men sen gick hon skitbra! Lyssnade så bra att vi till och med kunde korta avståndet lite så jag är jättenöjd med henne! Vi har fortfarande mycket kvar att jobba med både i dressyren och hoppningen men det känns som att vi går väldigt mycket framåt i alla fall. Skönt!
Är så himla glad över att hon inte stannar längre. Innan hon vrickade sig, alltså i höstas, kunde jag inte rida ett enda ridpass utan att hon stannade hela tiden eller var huur seg som helst halva passet. Hon kanske behövde en långvila!
Haha, kolla vad jag har lärt honom! ;)
HAHAH

Kommentera

Publiceras ej