SKOGEN OCH HOPPNING

1kommentarer

Snacka om att Mahjong kan ha överskottsenergi.... hahahaha! Han har varit helt sjukt pigg både idag och igår! Igår hoppade jag så det var lite hejsanshoppsan och byta galopp lite här och var haha. Han var verkligen jätteduktig, det har aldrig gått så bra att hoppa honom innan! Inte för att jag har hoppat honom så jättemånga gånger, men ändå :) Superkul!

Idag var vi ute i skogen och galopperade! Han var jätteotålig när han fattade att vi skulle gå, plutten, haha :) Men det gick också jättebra förutom att vi blev lite småsura när vi kom till den perfekta galoppsträckan så kommer det en bil (kommer nästan aldrig bilar där) så vi kunde bara galoppera halva sträckan :( Fast okej, vi galopperade rätt långt innan det ;)! Sen hoppade jag av och gick den sista kilometern eftersom vi kom ut på vägen och det är en rätt så skarp sväng där som jag inte gillar att rida i så det är lika bra att gå när jag inte har någon som går jämte. Sen är det ju bra för Mahjong att skritta av utan ryttare :).

Vi har också varit hos hovslagaren med Beckis eftersom hon hade tappat två skor. Tror att hon tyckte att det var roligt att hon fick följa med, var länge sen vi var ute med henne :).
Imorgon åker jag hem tidigare från skolan så åker vi till Vaggeryds klinik och kollar henne. Ska bli skönt att få veta vad det är, är så orolig för min plutt :( ♥







Haha, buse! :)







Kram Julia




1 kommentarer

Mika

21 Nov 2011 21:53

Hej! Bor också i jönköping och det skulle vara kul att veta vart du har dina hästar? :)

Kommentera

Publiceras ej