TÄVLING

1kommentarer

Varit väldigt dålig bloggning den här veckan med men har verkligen inte haft någon lust att blogga, men ska bättra mig den här veckan.

Har varit en rätt så tuff vecka för Mahjong, två träningar och en tävling, men även mysiga skrittrundor i skogen och hoppning. Han har nog aldrig gått så bra som den här veckan, helt underbart! Träningen i onsdags gick verkligen skitbra, övade på delar ur programmet och red igenom honom ordentligt. Det var det som gjorde susen tror jag för tävlingen gick också suuuuper! Han var pigg och glad och tyckte att allt var roligt. Trodde att han skulle "dö" när han kom in på banan som var i ridhuset, alltså tappa all framåtbjudning, men det gjorde han inte överhuvudtaget. Han var pigg och hade öronen spetsade under hela programmet. Men tyvärr har jag så svårt att sitta, speciellt när han har framåtjudning, och det bidrar till att min hand blir ostadig, så därför blev det inte så jättebra poäng. Men jag fick 61,72 % och kom 8 av 18 stycken och jag är jättenöjd med det eftersom det är min första lb och andra lokala tävling. Fina, fina, fina ponny!
Idag hade jag träning igen, tog med mig Mahjong så jag kunde få lite tips för min sist så det blev ett pass utan stigbyglar och med korsade tyglar... Inte lite jobbigt!! Men det funkade så det ska jag jobba med nu tills jag kan sitta bättre och hålla händerna stilla. Juste, mitt pannband gick sönder också, finaste pannbandet jag haft :(

Rebecka har blivit riden fredag och lördag. I fredags gick hon verkligen suuuuper, tramsade knappt en enda gång och var lydig och villig och helt underbar!! Sen igår var traven väldigt fin men hon tramsade rätt så mycket och var väääldigt stark i galoppen. Tycker ändå att hon är väldigt fin att rida igång nu, trodde hon skulle vara jobbigare, haha! Även Z fick komma ut lite igår och springa av sig. Pappa longerade henne och hon skötte sig jättebra, hon tyckte det var jätteskönt att springa av sig.

Nu ska jag ut och sätta mig med en glass och en bok i det underbara vädret och längta lite mer tills imorgon eftersom det är min födelsedag! Hahaha, jag kommer aldrig tröttna på att fylla år... PUSS

1 kommentarer

yvonne

25 Mar 2012 21:25

hmmm hur kan dina händer bli stilla av korsande tyglar? Är dom korsade under halsen då?

Måste testa detta på min yngsta dotter. om detta hjälper men förstår ej att händerna blir mindre lugna av att korsa.

Kommentera

Publiceras ej