NYA BLOGG.SE

0kommentarer

Hallå där! Saknat mig? Haha nej, skojar bara. Måste bli bättre på att uppdatera.. Känns som att jag skriver det i varje inlägg nuförtiden, men ska försöka bättra mig, försöka. Har fullt upp just nu med mitt sommarjobb, hjälper till på ridläger på IRK. Riktigt roligt sommarjobb!
 
Tycker att det nya blogg.se är en stor hiss! Mycket finare och bättre och det går att svara på kommentarer, vilket jag tycker är sjukt bra! :) 
 
Igår var vi hos veterinären med Mahjong och kollade hans tänder eftersom han har haft som ett litet veck som det fastnar mat i. När vi kollade munnen fanns det andra saker att åtgärda också så det kändes skönt att vi åkte dit, även om det var lite synd om honom. Men bland annat slipade veterinären ner några vassa tänder som skavde men han har inte haft så ont av det eftersom han ätit som vanligt så det är tur men nu kommer det ju vara mycket bättre.  Han rensade även ut en liten foderficka och vi ska dit igen om 2 månader och göra det igen för att vecket ska kunna växa ihop lite och inte vara så stort, typ, haha fattade inte helt. Ska göra det samtidigt som han ändå ska vaccineras. 
Annars går det riktigt bra med honom nu i ridningen! Ska åka till Marks RK på söndag och tävla, blir en LC:1 och en LB:1. Ska bli jätteroligt! :D 
 
Beckibus går det också bra med, har börjat komma igång mycket mer nu. Hon har bättre kondition så har börjat hoppträna mer ordentligt och ha längre dressyrpass. Igår red jag dressyr och hon var grym! 
 
Fick även reda på igår att Z är dräktig!!!!!!!!!!!! Hon har varit iväg i 6 veckor nu, saknat henne jättemycket min bebis. Första betäckningen tog sig inte men andra gjorde det och vi får komma och hämta henne nu. Kan inte i helgen så det blir nog på måndag. Jag jobbar då men ska se om jag kan få ledigt för att följa med, hoppas det! :D 
 
 
Nu ska jag fixa lite mat sen åka och jobba. Jobbar 14:00-20:00 så blir ingen ridning idag. :(
 
 
 
 
 
Puss!

Kommentera

Publiceras ej