BUS

0kommentarer

Igår red jag lite dressyr i ridhuset hos hovslagaren. Det gick inte alls bra faktiskt, inget funkade kändes det som. Men tror att det var för att jag inte red honom lång och låg tillräckligt länge, lite slarvigt. Men jag red inte så länge iaf eftersom han inte har gått så mycket.
Idag var det Ingrid-träning! Var inte supertaggad på det eftersom det inte gick så bra igår men det kändes bra att jag kunde få lite hjälp. Men sen när jag väl började rida så gick det skitbra! Han var jättemjuk och fin hela passet. Vi tog det lite lugnt och jobbade med lite övergångar och skänkelvikningar. Det blev mer som en lång framridning vilket var precis vad han behövde. Han tyckte att det var roligt och skönt att få röra sig! Det var så roligt att rida att jag hade kunnat rida tre lektioner till typ... haha!
Mahjong tycker alltid att allt är så roligt, det älskar jag med honom! Och jag älskar också att när man gör rätt så vet han precis vad han ska göra och förstår precis, då vet man alltid om man gör rätt eller inte. Han är verkligen ingen "åkarhäst" utan man får jobba på ordentligt hela tiden men så fort man gör rätt så märks det på honom.
När jag kom hem så gav vi hästarna lunch och sen gick jag ut och red Rebecka! :D
Var på ridbanan som det är snö på nu så det går och vara där. Hann rida innan det blev mörkt med vilket var tur eftersom lampknappen som man vrider åt sidan har frusit så den går inte rubba..
Men jag red iaf henne barbacka och det gick huuuuuur bra som helst! Åh vad jag har saknat att rida henne! Hon tyckte att det var jättemysigt att komma ut. Gjorde lite galoppfattningar, haha, det tyckte hon var askul. Hon började bocka så fort jag la till skänkeln. Hon gjorde så snälla bockningar, bara hoppade lite upp och ner så jag inte tappade balansen, aaasroligt hahah! Men jag fick bara galopp en gång, lyckat va?
Red inte så länge bara typ 20 min. Min fina fina fina tjocka ponny ♥
Ska bli så himla roligt att få igång henne nu så jag kan börja hoppa, har aldrig ridit någon häst som är roligare att hoppa än henne!
Lägger upp dom "fina" bilderna lite senare! puss

Kommentera

Publiceras ej