VEM ÄR JAG?

7kommentarer

Jag är en tjej på 15 år och mitt namn är Julia Stagmo.

Hela mitt liv har jag hållt på med hästar eftersom min mamma har haft häst väldigt länge. Jag tänkte ta att berätta lite om mina nuvarande hästar.


Timjan

Timjan fick jag när jag var 5 år, alltså lärade jag mig rida på henne. Hon är en busig liten shetlandsponny på 19 år men är mer som en hund än en häst! Nu rids hon inte jätteofta, bara när jag har någon liten kompis eller något, men hon körs lite då och då av mig. :)




Pigall

Pigall fick jag när jag var 11 år och han var den första hästen jag lärde mig mer än bara styra och rida lätt på! Nej, men jag lärde mig jättemycket på honom. Han är en welsh, 133 cm hög och 22 år. Gammal men otroligt pigg och glad! Han rider jag bara någon runda i skogen lite då och då eftersom jag är för stor men det är det bästa han vet, speciellt om han får springa! :)





Lady Rebecka

Rebecka som jag kallar henne fick jag i Januari i år och jag har lärt mig så otroligt mycket på henne!! Hon är nog den häst jag har lärt mig mest på även om jag bara har haft henne i 7 månader.
Hon är en new forest, 18 år och 143 cm. Med henne är främsta träningen hoppning men hon har ett himla humör så det går lite upp och ner. Ibland är hon otroligt tjurig och bestämmer sig för att inte gå, och när hon har bestämt sig så är det så. Händer det på hopptävlingar så stannar hon mellan hindrena eftersom hon älskar att hoppa och hoppar allt, så över hindrena och stanna efter! Men vi jobbar på det och det går bättre och bättre! När hon inte gör så är hon helt underbar, hon är pigg, glad och jätterolig att rida, en klippa i alla lägen. :)




Mahjong

Mahjong är inte min häst utan jag lånar honom av Sofia Genne som bloggar på teamsl.se. Vi var och hämtade honom i lördags, alltså den 20/8 så jag har bara haft honom i 5 dagar.
 Att få låna honom är lite som en dröm som går i uppfyllelse då jag har följt honom och Sofia på bilddagboken och bloggen i kanske 3 år eller nått? Så att bara få provrida honom var helt sjukt! Han är i alla fall ett arabiskt fullblod, 20 år och 144,8 cm i mankhöjd. Han har en otrolig personlighet och snällare häst har jag nog aldrig träffat! Hur charmig som helst är han! Jag har bara ridit honom några gånger, men de gångerna har varit otroligt roliga! Han är så himla fin att rida eftersom han är så välriden, superkul! :)




Det var lite kort fakta om mina hästar, skulle kunna skriva en hel sida om varje häst men det skulle nog bli lite jobbigt att läsa. ;)



Kram Julia

7 kommentarer

Yvonne

25 Aug 2011 22:16

Vad söt Timjan e . Den bilden var ju ur gullig!

Anonym

26 Aug 2011 09:35

GILLA! :D Följer :)

FIA

26 Aug 2011 19:36

Vad skoj med så många hästar! Ska du tävla Mahjong i dressyr också? :-D



// Fia

www.fiaalbertsson.spotlife.se

alice

26 Aug 2011 22:23

jag trodde mahjong var större :O

Tilda

27 Aug 2011 07:47

Följer bloggen! ser fram emot mer uppdatering :D

Emma

09 Sep 2011 09:38

Åååh.. lilla pigge! pigall.. han var min första egna ponny! hade honom när han var 15 år gammal, guud, vad kul att se han, har inte sett honom på flera år! :') guud! kan du inte skicka lite bilder på han?, / Emma

lillemor wallde

16 May 2013 15:47

Krama Pigge från familjen Wallde! Var finns han nu?
Vi ägde honom i hans ungdom!

Svar: Det ska jag göra! Han finns hos mig och jag bor ca. 4 mil söder om Jönköping :) Åh va kul! Om jag inte minns fel så har vi pratat någon gång innan?
Julia Stagmo

Kommentera

Publiceras ej