TÄVLING

0kommentarer

Hej på er! Har varit strul med internet i några dagar, men kommer en sammanfattning nu.

I söndags var jag och Mahjong på Marks RK och tävlade! Red en lc:1 och en lb:1. När vi kom dit började det  spöregna och gjorde det under hela förmiddagen och framridningen var ute. Jag hade inte med mig några regnkläder, vilket var väldigt smart av mig, så blev totalt dyngsur. Lc:1an gick i alla fall väldigt bra, men det drog ner massa poäng för att jag glappade med tyglen. Blir så arg på mig själv, hur svårt kan det vara att hålla ett stadigt grepp egentligen??? Domaren pratade med mig efter ritten och förklarade hur jag skulle göra till nästa klass, men det var inte bara dåligt, fick massa beröm också. Hon tyckte att Mahjong var en väldigt fin och positiv ponny och att min sits var jättebra! Slutade på 67,77 % :). 

Sen till nästa klass hade vädret klarnat upp och det var soligt och fint men allt var ändå dyngsurt redan så det var inte så mycket bättre. Den här klassen tyckte Mahjong inte var lika rolig och hade därför ingen framåtbjudning alls. Han är jättesvår att få fram när han väl bestämt sig för att inte gå fram så då fick jag dåligt på framåtbjudningen istället. Men fick även efter den här klassen massor med tips utav domaren, hon pratade säkert 5 minuter med mig innan jag gick ut, grym domare! I protokollet skrev hon även att hon tyckte att Mahjong var en supersöt ponny! Blev 62,75 %. 

Jag är jättenöjd med både Mahjong och mig själv trots händerna och framåtbjudningen för jag tror inte att vi hade kunnat göra det så mycket bättre! Nu blir det hårdträning på de här sakerna till nästa tävling. :)

 

Måndag åkte jag, Cornelia och Pernilla till Örebro för att hämta med Z (kommer snart med info om henne). Hon har ju varit där på betäckning. Det tog sig inte första gången så hon behövde vara kvar längre så hon har varit där i 6 eller 7 veckor nu. Det gick bra att hämta henne och hon är jätteglad över att vara hemma, dock har hon blivit lite smal och har lite småsår lite här och var, men det blir nog snart bra igen! 

 

Tisdag och onsdag har jag jobbat. Igår red jag även båda ponnysarna i skogen och badade Z. 

 

Idag är jag ledig istället för att jobba min sista dag, jobbar den imorgon istället eftersom Anneli tyckte att det var bättre för det behövs mer folk då så har bara slappat och solat hela dagen. Men nu ska jag ut och mocka och sen göra en västerbottenpaj! 

 

 

 

PUSS

Kommentera

Publiceras ej