Besök!

0kommentarer

Hej! Dålig bloggning igen, japp. Men har varit på tonårsläger på Strandgården en vecka, så då har jag inte kunnat blogga. Kom hem i lördags och tänkte komma igång med bloggningen igen nu, snart börjar ju skolan med :).
 
Sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket. Ridit Mahjong ett pass i skogen och ett pass på banan, gick helt okej båda passen!
 
Beckis var vi hos veterinären med igår. Hon har varit extremt ovillig till allt sen jag satte igång henne, hon brukar vara sur, men inte ens det var hon nu, bara väldigt ovillig hela ridpassen. Hon har även legat ner mycket i hagen, inte rört sig lika mycket som innan och i skogen tar hon bettet och springer. Därför bestämde vi oss för att kolla upp det. På grund av de här sakerna blev det nästan som att man letade efter fel på henne.. Men veterinären hittade iaf en halv grads hälta i kotan och hasen på vänster bak, det var ju inte mycket men hon behandlades för det i alla fall så vi får hoppas att det blir bättre! Nu står hon inne, vilket hon är väldigt missnöjd med så hon står bara och stampar, så vi får nog släppa ut henne en stund sen. Sen ska hon skrittas, först för hand sen med ryttare i 3 veckor sen ska vi på återbesök. :) 
 
Imorgon kommer Sofia Genne och hennes mamma hit för att hälsa på Tjong! De stannar till fredag så de hinner rida lite mer o träffa honom mer o så. Ska bli riktigt roligt tycker jag! Hoppas på att få massa bra tips och hoppas att de tycker att han har det bra. Det tycker jag att han har i alla fall, han verkar trivas jättebra med att bo här :). 
 
Nu ska jag fika lite sen ska jag ut och rida Mahjong ett lätt dressyrpass. Mest jogga honom lite och få honom mjuk i sidorna :). 
 
Strandgården <3 
 
 
 
PUSS
 

Kommentera

Publiceras ej